11 Haziran 2008 | 12:56:22

Kadınlar ile erkekler karışık şekilde birlikte saf olup namaz kılması ve hele hele kadınların başı açık namaz kılması dinen kesinlikle uygun değildir, caiz değildir. Fitne ve İslam’ı yozlaştırma girişimidir. İslâm böyle bir şeyi kesinlikle kabul etmez... (9)

İslam’ın başından başlayarak günümüze kadar gelen uygulamalarda bu gibi konularda bir karışıklık ve anlaşmazlık söz konusu olmamış, şahısların yorumuna da bırakılmamıştır. İlgili fıkıh kitaplarının hükümlerine bir göz attığımızda bu konuların açık seçik tespitlerinin yapıldığını görmek mümkündür.

Hanımlar Resulullah’ın (sav) zamanında hem vakit namazlarını hem de cuma namazlarını mescitte kendilerine mahsus yerlerde başları kapalı olarak kılmışlardır. Hatta bir ara Mescid-i Saadet’e girip çıkan hanımların izdihama sebep olacak kadar çoğalmaları üzerine Efendimiz (sas) Hazretleri, hanımların erkeklerle sıkışmayacak şekilde izdihamsız girip çıkacağı özel bir kapı dahi tahsis etmiştir. Bu sebeple de hanımların camiye alınmadıkları, cuma namazlarından mahrum bırakıldıkları şeklindeki iddiaları doğru bulmak mümkün değildir. Nitekim fıkıh kitaplarında hanımların cuma kılmaları konusundaki hükümlerini şöyle bir üslupla ifade etmek mümkündür:

Camide aradaki mevcut mesafeyi kaldırıp erkekler arasında omuz omuza sürtünerek yeni bir cemaat örneği meydana getirmeye çalışmak ise sonuçları itibarıyla caiz olmayan ve omuz omuza olduğu iki yanındaki erkekle, arkasındaki erkeğin namazının bozulmasına sebep olan bir davranıştır. (4)




Kaza Namazı Olan Nafile Namazı Kılabilir mi?



Şafii mezhebine göre, kazası olan kimsenin nafile namazı kılması haram olarak kabul edilmektedir.
Hanefi mezhebine göre durum farklı bulunmaktadır.


Şöyle ki:


Kazası olan kimsenin, geçmiş namazlarını kaza etmesi, nafile kılmakla meşgul olmasından evla ve efdal bulunmaktadır. Bu hükmün istisnaları vardır. Beş vakit namazın evvelindeki veya sonundaki namazlar ile duhâ, tesbih, tehiyyetü'l-mescid ve evvabin namazları gibi hakkında teşvik edici hadis-i şerifler bulunan nafileler müstesna tutulmuştur. (8)




Namazda adet gören kadın ne yapar?


İster, ilk adet olsun, isterse düzgün adeti olsun, kanın ilk görüldüğü andan itibaren namazı terkeder, çünkü namaz kendiliğinden bozulur.


Eğer bu namaz farz ise, sonra kaza etmek gerekmez. Şayet nafile ise sonradan kaza etmek vacip olur. Zira farz olan namaz, zaten vaciptir, başlamakla vacip olmaz. Fakat nafile bir namaza başlamakla o namaz, kılana vacip olur. (1)




Namaz vaktinde adetli kadın ne yapar?


Adet olan kadın namaz vakitlerinde abdest alıp evinin namaza ayırdığı köşesinde namaz kılacak kadar bir müddet oturup, tesbih ve kelime-i tehvit ile meşgul olması müstehaptır. Böylece uzun zaman ayrı kalacağı namaza karşı usanç duymamış olur.

Menhelu'l-Varidin'de o kadına hayatında en güzel kıldığı namazın sevabı verilir denilmektedir. (1)


Kaynaklar:

--------------------------------------------------------------------------------
1) Büyük Kadın İlmihali, Rauf PEHLİVAN



🖋 Yazar :WebMaster
Site Yöneticisi



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group